dinsdag 8 april 2014

Origami bird trui



Een traject van de lange adem.
Eerste maakte ik de stempels
Die ik hier al eens gebruikte.

Maar dit was het uiteindelijke doel.
Met mijn handmade stempels een trui bedrukken, dat deed ik met textielverf.
Een sponsje gebruikte ik als 'stempelkussen'.








Het kraagje maakte ik met ripsbandjes, die ik in een 'veertje' streek.
Ik verstopte er nog enkele andere. 

Patroon: Raglan trui Ottobre 1/2014 
hetzelfde patroon gebruikte ik al eens hier en hier
Stof: vreemde niet echt rekbare tricot, Schroder
Daarom maakte ik een opening aan de zijkant met kamsnaps.

Toen mijn broer de trui zag... mocht ik dat wel eens in het groot voor hem maken.
Zonder dat 'gekke kraagje'. Dat wel.
Wie weet.

15 opmerkingen:

  1. Wauw! Zo'n toffe trui! Mooi gestempeld ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow! Echt mooi. Misschien wel een project van de lange adem, maar je hebt m wel af. (Ik ben nog niet verder dan dat t op een to-do lijstje staat)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow. Supergaaf. De stempels en de origami details

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk!! Al die verstopte ripsbandveertjes, geweldig model, kleur, stempels en ripsbandjes. En zo te zien is je dochter er maar wat blij mee :D

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wow!! wat een supergave trui ! Die stempels zijn fantastisch !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow die is leuk! die wil ik ook! :-) k vrees alleen dat mijn adem niet lang genoeg is.... #jammer maar hij is echt supermooi! Respect
    Grtz Arike

    BeantwoordenVerwijderen